Constituita la 2 ianuarie 1950, prin asocierea unui numar de 91 de profesionisti, cooperativa Igiena si-a inceput activitatea in 9 saloane, amplasate in cartiere centrale ale Bucurestiului. In acelasi an, pe 27 septembrie, a luat fiinta a doua cooperativa cu profil asemanator: Progresul, formata din 47 de oameni, care si-au inceput activitatea in 10 locatii. Cele doua cooperative au functionat separat pana la 1 aprilie 1960, cand au fuzionat, iar institutia care a luat fiinta atunci a fost denumita Cooperativa Frizeri-Coafori Igiena Bucuresti
A urmat o perioada de dezvoltare rapida pentru Igiena.. Daca in 1960 cooperativa avea 130 de angajati, la 30 septembrie 1973 ajunsese la 195 de saloane in care lucrau 5426 angajati, dintre care 4568 erau direct implicati in activitatea de profil. Aceasta crestere a fost posibila datorita preocuparii permanente pentru imbunatatirea serviciilor oferite, prin adaptarea la ultimele tendinte aparute in frumusete, dar si prin incurajarea talentului si a imaginatiei, calitati esentiale ale unui bun coafor.
Unul dintre obiectivele conducerii cooperativei a fost acela de a asigura continua imbunatatire a pregatirii profesionale a angajatilor. In acest scop, a fost creat Cabinetul Tehnic, care, cu ajutorul literaturii de specialitate provenite din diferite tari, a avut menirea sa faciliteze insusirea de noi cunostinte de ordin profesional. Totodata, sub ingrijirea Cabinetului Tehnic a inceput sa fie editata revista de specialitate “Coafura”, apreciata in tara dar si in strainatate, pentru continutul bogat in informatii referitoare la ultimele noutati din domeniu.
De asemenea, o data la fiecare 2 ani, Igiena organizeaza Trofeul Igiena, in care sunt premiati cei mai buni profesionisti ai sai.
O dovada a permanentei dorinte de perfectionare este, de asemenea, participarea angajatilor din Igiena la diferite cursuri de specializare in Anglia, Franta, Italia si Germania. Astfel, cooperativa Igiena din Bucuresti a reusit sa formeze profesionisti de valoare, care au participat cu succes la diferite concursuri internationale. Prima competitie a fost concursul International de la Budapesta din 1956. Au urmat alte concursuri in Germania, Franta, Cehia si Bulgaria. Astfel, Igiena a devenit renumita si in afara Romaniei pentru excelentele servicii oferite si pentru talentul Specialistilor in Frumusete. In ultimii ani, profesionistii Igiena s-au distins la toate editiile “Cupei Europei”, “Cupei Mondiale” si ale concursului de Juniori “Franz Stroher”, urcand mereu pe podiumul de premiere.
Odata cu trecerea anilor, s-au creat legaturi de colegialitate durabile intre angajati, dar si legaturi de prietenie intre angajati si clienti, datorita loialitatii castigate prin calitatea serviciilor de coafura, cosmetica sau frizerie oferite. Mai mult chiar, profesionistii Igiena au reusit sa inteleaga ca orice client este unic si are nevoie de ingrijire speciala. Loialitatea clientilor a fost unul dintre secretele longevitatii Igiena in industria de profil, iar loialitatea continua si in prezent. Evident, multumita gradului inalt de profesionalism care e un etalon pentru toti angajatii cooperativei dar si pentru alti specialisti din domeniu.
Igiena suprinde prin puterea de a se adapta. Desi are o istorie indelungata, cooperativa a reusit sa se transforme, fiind mereu in pas cu noile tendinte. Este meritul angajatilor, care prin profesionalismul, talentul si abilitatea de a castiga loialitatea clientilor, au facut din Igiena un nume sinonim cu succesul.
SCM Igiena reuneste saloane de beauty, cu stilisti specializati in coafura, frizerie, cosmetica, manichiura, pedichiura si tratamente corporale spa.
In saloanele Igiena se ascunde o lume aparte: un univers ce impleteste traditia bogata a peste 60 de ani de activitate neintrerupta cu profesionalismul angajatilor pregatiti conform celor mai inalte standarde si celor mai moderne tendinte.
Specialistii in frumusete Igiena beneficiaza de cursuri de specializare in cadrul companiei dar si de oportunitatea de a participa si castiga nenumarate concursuri in fiecare an, mentinandu-se astfel in ton cu cele mai moderne tendinte